مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:352023-10-30حوادث

 آبگرمکن و مجاورت اجاق با پرده شایعترین علت حریق در آشپزخانه است 


معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی شهرداری کرج گفت: آشپزخانه، برخلاف تصور عموم، با شعله ور شدن روغن در یک ماهیتابه، نصب غیر اصولی اجاق گاز در مجاورت مواد اشتعالزا، - ایسنا/البرز معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی شهرداری کرج گفت: آشپزخانه، برخلاف تصور عموم، با شعله ور شدن روغن در یک ماهیتابه، نصب غیر اصولی اجاق گاز در مجاورت مواد اشتعالزا، از دید پنهان کردن پکیج و آبگرمکن در کابینت و رها کردن غذا روی شعله کم، محیطی بالفعل برای آتش سوزی های احتمالی است.

روغن داغ، متهم ردیف اول! جواد محمدی در گفت و گو با ایسنا افزود: یکی از مواردی که معمولا در آشپزخانه هنگام پخت و پز، باعث حریق می شود، روغن های آشپزی است.

این موضوع به حدی اهمیت دارد که در دسته بندی حریق، روغن های آشپزی دسته و کلاس خاص خود را داشته و همچنین اطفای حریق های ناشی از آن هم، توسط تجهیزات خاموش کننده مختص به روغن ها انجام می شود.

برای جلوگیری از شعله ور شدن روغن حین پخت و پز، موضوعی را که همیشه باید رعایت کنیم، توجه به میزان دما است، یعنی دمای روغن هنگام پخت از یک حدی نباید بیشترشود، مخصوصا اگر از دستگاه هایی نظیر فر یا هواپز استفاده می شود، باید دقت و مراقبت بیشتری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 آبگرمکن و مجاورت اجاق با پرده شایعترین علت حریق در آشپزخانه است 

 آبگرمکن و مجاورت اجاق با پرده شایعترین علت حریق در آشپزخانه است